Saturday, July 1, 2017

Suka Hati kau je panggil Orang Gemok


"Weyy Ijal, lama tak nampak..kau dah gemok sekarang ni yerr."
"eee Ijal bulat nya kau"
"Kau ni makan je, mana tak gemok"
"kau tak makan ke? kau nak kurus eh??"
"Woii gemok"

weii netizen bodoh.
sesuka hati kau je panggil orang gemuk eh. 
mehh sini aku nak tauliah korang-korang yang acah-acah kurus nih..
atau takde modal lain nak bahan orang..

Image result for marah

Assalaualaikum.
Sorry lambat bagi salam. Biasa aku kena marah dulu sebelom bagi salam. HAHAHA
Bukan apa, sekarang ni penyakit mental dan tekanan perasaan semakin berleluasa kerana mentaliti dan sikap orang ramai dalam aspek individu dan sosial tu semakin ditahap membimbangkan.

Aku bukan lah ahli falsafah psikologi masyarakat nak membebel pasal ni semua.
Tapi, come on guysss. Wake up! tak sedar diri ke.
Aku bukan apa lah.
Aku merasakan yang bila aku menulis blog ni aku dapat cakap apa yang aku nak cakap.
Sebab bila aku tegur depan-depan orang akan nilai aku belakang-belakang.
sikap tak sekolah!

Korang tak sedar ke bila korang tegur kawan korang dah gemok. Diorang akan stress.
Diorang akan hilang confident diri.
Diorang akan malu nak berdepan dengan masyarakat.

weyy..korang tak payah bangga sangat yang korang tu kurus.
Aku study biology...aku tahu lah..
Sometimes semakin meningkat usia, metabolism kita semakin kurang, kadang-kadang lemah, dan ada jugak tinggi disebabkan faktor-faktor persekitaran.
Hormon jugak terlibat dalam hal-hal macam ni.
So tak payah bangga sangat yang kau kurus.

One day, kau akan gemuk jugak.
Tinggal tunggu masa je.
Dan xyah nak acah-acah panggil orang dah gemok.
Stress tau tak.

Image result for men's health
Kadang-kadang majalah pon menjadi salah satu punca orang untuk stress dengan bentuk badan sendiri.

Pleaselah guysss, Aku dah muak dengan manusia bajet bagus ni. Aku tahu aku tak sanggup nak melawan. Sebab aku nak jaga ukhwah. Aku nak jaga hati kawan masing-masing. Normal lah makin dewasa orang makin berisi. Cuba kau tengok mak bapak korang. Bandingkan dengan gambar diorang yang dulu dengan sekarang. Lain dohhh. Mak Bapak ko yang kurus dulu tak segemok sekarang. Pleaselah bukak mata. Kau pon akan jadi macam diorang jugak suatu hari nanti.

Tolong jangan buta hati.
jaga perasan orang lain.
Jangan sampai orang lain tertekan pergi telan ubat kurus banyak2.
Labur duit beratus-ratus, beribu ribu pergi gym nak kurus.
Beli suppliment itu ini.
ko ingat senang ke nak kurus balik?
ko ingat mudah nak diet?
penat weyyy..
sumpah penat.

Jangan biadap please.

p/s: Jangan acah-acah bajet bagos!






No comments:

Post a Comment

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...