Tuesday, January 13, 2015

Malas memasak??

Assalamualaikum guys...
Tahu tak sekarang ni aku tengah berblogging pakai henpon tau.... walaupun susah nak menaip tapi still boleh update sebab pakai henpon kan. Maklumlah henpon kita ni 24 jam bersama kita kan. So lebih mudah berblogging ni... Macam mana cara dia?? Korang pergi kat playstore kat henpon korang, than search "Blogger" than install... sonang je...


Berbalik pada tajuk diatas... aku bersyukur yang aku dah lulus exam ppl aku kt Suria Kolej. Lepasni bolehlah aku fokus pelajaran aku kat Upsi sebaik mungkin. Hehe 
Alhamdulillah, aku dapat masak chicken chop with mushroom sauce dan appetizer Brusheeta. Walaupuwm dapat teknik yang senang tapi berbaloi untuk budak yang mcm aku yang dah lama tak ke dapur ni.hehe..

Seorang Lecture aku yang baik hati dan sporting...Banyak menolong aku sampai aku lulus PPL walaupun aku banyak kali tangguh-tangguh exam.Thank You very much.


Gambar diambil guna henpon sengkek..hehe
gambar atas tu Bruschetta...dan bawah itu chicken Chop.


Sekarang aku berada di Upsi. Ramai orang kata, kenapa aku malas memasak?? Sedangkan aku dah belajar kulinari dan sebagainya. Hehe
Bukan apa, punca aku malas memasak ialah sebab aku malas nak membasuh pinggan periuk tu semua. Ia memerlukan mood yang rajin dan kesabaran tinggi. Bagi aku lah...Sebab prinsip aku belajar kat college hospitality dulu ialah "pandai masak,pandai basuh". Ini bukan alasan. Tapi realiti. Yelahh, nak harapkan orang lain yg basuhkan pinggan periuk itu semua???? Kirim salam jelahh... memang singki korang penuh dengan kekotoran.

Orang nak makan makanan kita, bukan nak mencuci... that why, mak-mak kita tak pernah mengeluh bila masak dan cuci pinggan periuk tu semua. Sebab dia faham. Anak2 kelaparan tapi malas nak tolong bersihkan. Itu lumrah. Begitu juga dengan semua orang. Kalau semua bersih baru orang nak makan makanan kita lagi dan lagi. Sedap perkara kedua. Kebersihanlah paling utama. Kalau makan sedap tapi penuh kekotoran daki yang berlemak takde guna jugak. Mati keracunanlah dibuatnya...hahaha...


2 comments:

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...