Friday, June 27, 2014

Dari Upsi ke JB..


Assalamualaikum...

haii semua....hari aku kepenatan baru balik dari Johor bharu sebab nak rush final exam untuk kulinari tahap 2. Sebetulnya aku nak amik exam tu..tapi fail aku tak siap2...heishhhh

Tersebutlah al kisah dia macam ni..

Aku call lecture aku....
"Encik Adam shah (bukan nama sebenar), exam PPL bila? saya tak tahu nak siapkan fail ini semua.."

"Ohhh jangan risau, PPL awak ditangguhkan sebab awak tak siap fail...awak busy kan..."

krikk...krikk..krik..krik..

kecewa tahap dewa aku dengar PPL aku ditangguhkan.On wechat, tengok moment semua member2 aku kat JB tengah buat Exam..Shahdu gila aku dibuatnya..hahaha

aku pun apa lagi..mesej lecture aku yang aku nak datang siapkan fail....terus aku pergi KTM...

Nak pergi Upsi ke KTM kena jalan kaki...lebih-lebih lagi aku duduk kampus baru...kena naik bus pergi kampus lama, lepastu jalan kaki sampai ke pintu selatan.Lepastu jalan kaki lagi terus ke KTM tanjung Malim.Lepastu naik train sampai ke TBS(Terminal Bersepadu Selatan).Lepastu cari ticket untuk ke JB...Mak aiiii mahal lah weiiii... RM35 inggit satu orang. Terpaksalah aku beli kan..Lepastu sampai JB 4 Jam.Kebas bontot denn. Lepastu sampai JB nasib baik member amik dari bus stand. Jimat duit teksi.hahaha


Sampai di Suria College of Hospitality yang amat aku sayang tu....aku dihempuk dengan kertas yang setebal-tebal yg amat.Aku kena siapkan fail yang tebal tu dulu kalau nak amik exam.Dalam hati rasa nak pengsan.Tapi mindset aku kata aku akan siapkan secepat mungkin.


Tapi bagus jugak....aku balik JB...aku dapat jumpa kawan-kawan SKM aku yang dah lama tak jumpa.Sangat seronokk....Dah lama tak tengok telatah dan gelagat diorang. Aku ucapkan Taniah kat korang yang lulus semua exam. Taniah sOOO much!


Bersama BOBO(kiri) dan Shila Hamzah(kanan) versi Suria College..haha 


lepastukan aku dapat lagi satu fail yang lagi besar dari kertas tadi.Bapak rrr,, serius besar beb. jenuh aku nak mengangkut dari JB ke Tanjung Malim. Nak tak Nak kena bawak jugak.
Seriusly! lengan aku hampir patah kot bawak fail tebal gila tu... Aduhaii

Nampak tak ketebelan Fail yang aku akan siapkan sorang-sorang ni...nguwaaaaaAA...tapi takpe... lacture aku baik hati bagi aku contoh file untuk dibuat rujukan..thank U Encik Adam Shah (bukan nama sebenar). So kerja aku jadik lebih ringan sikitlahh..

Then selepas ucap selamat tinggal kat kawan2 semua... aku terus balik...sampai upsi pukul 12 tgh malam. Sangat penat..


Balik rumah terus tidur,...penatlah weyyy..



2 comments:

  1. biasalah, nama pun study kannn mana ada senangnyer.lg pun itu kan namanya perjuangan.apa pun sy ucapkan semoga berjaya n Salam Ramadhan untuk anda :)

    ReplyDelete
  2. kesian kau. tak apa la. berusaha siapkan fail. dan amek je exam tu. takut kena bayar kan. bgus kau ni dari adik aku. hehehe. good luck n be strong k!!! :)

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...