Friday, May 31, 2013

Al Kisah, Si Bapa Miskin dan RM 200


Hari ni aku bosanlah...So, aku nak buat satu ceritalah untuk korang baca..huhuhu..layan~~


Tersebutlah kisah pada zaman dahulu atau zaman 90-an dulu ada sebuah keluarga yang Fakir miskin..hidupnya kais pagi makan pagi, kais petang makan malam.Kalau tak kais tak makan lerr..Rumahnya buruk yang berhempuni seorag bapa dan anak perempuannya yang bernama Kalsom.
Pada suatu hari...









Akibat sedih dengan tangisan yang dipancarkan oleh anaknya itu....Mungkin dia terdesak ingin memerlukan duit tersebut..dia pun terus bekerja untuk mendapatkan wang RM200...pada zaman itu, nak dapat RM10 ringgit pun payah, apatah lagi RM 200...

Ayahnya berkerja siang dan malam, mengambil upah cabut rumput, mandikan anak lembu, parut kelapa pakai gigi dan sebagainya...Segala usahanya untuk mendapatkan RM200 demi anaknya..


Ayahnya bekerja keras...mencangkul, memungut tin-tin kosong dan sebagainya...


Akhirnya Satu bulan setengah dia sudah dapat mengumpul RM200....lalu dia pun memanggil anaknya..


Ayah: Anakku...Kalsom!!

Kalsom: Yer Ayahh!!!!

Ayah: Ayah dah dapat duit RM200 tuuu...

Kalsom: Ye ke ayah?? Seronoknya!!!! Sayang ayah ketat-ketat.. :)

Ayah: Ayah pun sayang Kalsom jugak,hihihi


Selepas anaknya dapat duit, dia terus pergi ke bandar...


Beberapa jam kemudian,,,,,dia pun balik..

Ayah: Ha, kamu buat apa dengan RM200 tu? beli buku ke? atau bayar Yuran Belajar?

Kalsom: Ermm,, malulah ayah nak cakap...urmmm..huhuhu

Ayah: Cakap jelahh...ayah teringin nak tahu ni, susah-susah ayah kumpul duit tu.Kamu buat apa?

Kalsom: Saya beli sesuatu..urmmmm

Ayah : Beli Apa?

Kalsom: Spender Edisi Terhad....







12 comments:

  1. kakakakah. kasi smackdown sama itu kalsom

    ReplyDelete
  2. hahaha...kalau nak beli tu pun...beli lah yang murah...
    Tahu miskin berlagak nak kaya...
    nie manusia.....
    tak de orang nak tengok yang mahal2 tu...huhu

    ReplyDelete
  3. sorry to say. this is a foolish article. tlg jadi blogger cerdik dan bermanfaat. tak ada erti lawak langsung

    ReplyDelete
  4. Berminat menjana pendapatan tambahan ;) ;) :0..Jom sertai kami dan daftar di :

    http://www.yournetpay.com/index.php?refcode=48831

    ReplyDelete
  5. moral of the story? beli spender murah je..

    ReplyDelete
  6. boleh tahan lah punye anak,, choiii la... hahahahah

    ReplyDelete
  7. menjadikan org miskin & susah sbg bahan lawak adalah tergolong dalam org yg pendek akalnya...
    begitu juga pada mereka memberi komen yg sama2 ketawa akan lawak itu....lagi teruk sikapnya

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...