Wednesday, April 10, 2013

Tukarkan ayat "SAYA NAK DIET" kepada "SAYA NAK SIHAT"!!!

Assalamualaikum..

Apsal sejak dua menjak ni ramai panggil aku gemuk, tembam dan sebagainya.Adakah aku dah gemok!! tidak ini tak sepatutnya jadi kat aku.Memang aku sedar selama ni aku makan macam tak ingat dunia.Tapi tak kusangka yang aku ni perasan diri aku ni kurus jepp.Hahahah.


Tapi pernah sekali tu aku tak makan sehari, pehh seksa weyyy, lapar tahap raksasa ni weyy..Nampak iklan KFC meleler air liur lah weyyy...
Tapi kan, buat apa nak kurus?
Kita dapat apa kalau nak kurus?
Dapat duit?
dapat keselesaan dan kebahagiaan?
 No no no no..
Kita hanya dapat kepayahan dan kekurusan...hohoho itu bagi aku lahh..

So lebih baik kita makan jekk...tapi dengan syaratlah..
Makan untuk sihat...makan dengan cara yang sihat....
Makan berpada-pada...
Aku rasa kat mana-mana pun ada turut membincangkan diet secara sihat kan..

KURANGKAN PENGAMBILAN GULA!!!

kerana

GULA ADALAH RACUN NOMBOR SATU NEGARA!!

Gula boleh buat anda obesiti,
diabetis atau kencing manis,
Kerosakkan ginjal,
kerosakkan gigi,
dan lain-lain, haaa ini semua aku belajar BIOLOGY bab nutrisi masa form 5 dulu.Rindu gila kat subjek kegemaran aku tu..

Jadi lepas ni makan ikut jadual, 
SARAPAN>MAKAN TGH HARI>MAKAN MALAM.
that's was a simple dish to maintain our diet. 
Ingat! makan untuk Sihat!
bukan mencekik darah makan macam raksasa....

Dan yang paling penting sekali kita kena banyak senam.Jadikan exercise seperti berjoging.bersukan,skipping, berbasikal dan sebagainya sebagai rutin harian kita.Barulah kurus dan sihat.Betul tak?...









7 comments:

  1. sape yg agak2 boroi tu faham2 jer lah yer..ehehe

    ReplyDelete
  2. mungkin zaman kita tua nanti ada perempuan yang macam makcik tu...

    hihi.

    ReplyDelete
  3. pergi luar negara melihat masyarakat lain, dihidangkan dengan teh tanpa gula.

    ReplyDelete
  4. Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger,
    and I was wanting to know your situation;
    many of us have created some nice practices and we are looking to trade methods with others, be
    sure to shoot me an email if interested.

    Stop by my site; top 10 products

    ReplyDelete
  5. Hi there to every body, it's my first go to see of this blog; this weblog carries amazing and in fact fine information designed for visitors.

    Feel free to visit my blog ... only the best review

    ReplyDelete
  6. Your style is very unique compared to other people I have read stuff from.
    I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I'll just book mark this page.

    Feel free to visit my weblog :: special compilation

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...