Saturday, April 27, 2013

Suka tengok orang masak, Tapi diri sendiri tak pandai masak

Assalamualaikum..



Tajuk entry macam aku ni nak jadi Masterchef lah pulak Wahhhhhhhh perasannya....kehkehkeh..
Sekarang ni kan dah musim masterchef selebriti.Kadang-kadang program cerita tu nampak macam drama daripada memasak.Tapi aku suka sangat tengok orang masak.Aku selalu buka channel TLC (707) dengan AFC(703).Rancangan tu banyak memasak kan.Bestlah bila tengok orag masak ni, walaupun diri sendiri tak pandai masak.Setakat masak mee segera tu kira okeylah..

Apa yang aku perasan kan, Bila aku tengok rancangan orang memasak ni, aku rasa aku dapat inspirasi bila tengok diorang masak dan hias makanan tu cantik-cantik.Alahhhh. bila makanan masuk pinggan putih memanglah nampak cantikkan.Telur goreng hangus pun nampak sedap kalau hidangkan dekat pinggan putih.

Sekarang ni setiap hari sabtu Pukul 9 malam mesti dah terpacak depan TV tengok masterChef.Cerita tu menarik minat manusia yang tak reti memasak macam aku ni untuk rajin memasak.Kira okeylah tengok rancangan memasak ni.Hahahaha..

Pernah sekali aku masak nasi Goreng buat kali pertama.Aku taruk garam,gula,kicap,ikan bilis, bawang dan lain-lain lagi.Aku masak dengan penuh semangat tapi alih-alih nasi goreng tu MASIN....garam terlebih. So redha jelahh..hahaha..

Rancangan-rancangan yang aku tengok buat masa sekarang ini ialah Masterchef,Cake Boss, Iron Chef, Glutton Punishment dan banyak lagilah...Pelik kan, suka tengok orang masak tapi diri sendiri tak pandai masak...Tahu makan jep..hehe

P/S: Ermmmmm korang pandai ke masak?




5 comments:

  1. hana xpandai masak. kkadang2 suka gak tengok org masak..huhu xminat la nak masak. cmna ek..

    ReplyDelete
  2. musti mau belajar masak maaa sekarang...ehehe

    ReplyDelete
  3. salam kenal :)

    kalo nak masak Roti Tortilla banyak banyak banyak banyak buleh jengan BlogBiz kami :)

    jom makan Roti Tortilla :)

    ReplyDelete
  4. salam kenal :)

    kalo nak masak Roti Tortilla banyak banyak banyak banyak buleh jengan BlogBiz kami :)

    jom makan Roti Tortilla :)

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...