Tuesday, March 5, 2013

Kisah Seram Di ASRAMA!!!



AMARAN: KEPADA KANAK-KANAK DAN IBU MENGANDUNG SERTA SESIAPA YANG MENGHIDAP SAKIT JANTUNG, ANDA DINASIHATKAN JANGAN BACA CERITA SERAM INI!!!!!

Ini kisah saya semasa saya duduk di asrama dulu....
Di asrama, saya seorang yang pemalu, saya tidak ramai kawan sebab saya tak pandai nak bergaul dengan rakan-rakan sebaya.Namun saya mempunyai seorang sahabat yang selalu menemani saya.Kira dia ni sahabat sejati sayalah di asrama tu.Tanpa dia mungkin saya keseorangan kat asrama..Nama dia Aiza.

Aiza tidak mempunyai ramai kawan,sama macam aku.Bukan sebab dia ni pemalu atau pendiam, tapi dia ni seorang yang pelik.Dia mempunyai kelebihan nampak mahluk-mahluk halus.Semasa dia menceritakan kepadaku tentang dirinya...aku mula menggigil satu badan..Dia cakap kat asrama ni banyak hantu dan mahluk halus.Yang bagusnya mahluk tu tak suka kacau pelajar kat asrama ni sebab mereka hanya suka merayau-rayau kat tandas pada waktu malam jerk.... lega rasanya bila dia cakap macam tu.Aku ni penakut.Dan aku ni jarang ke tandas waktu malam.


Lupakan pasal tadi, aku nak cerita pasal pengalaman seram aku di asrama..

Masa pukul 3 pagi aku rasa, masa tu semua pelajar dah tidur, aku seorang sahaja yang masih study di bilik.Masa tu kira seram jugak lah sebab semua orang tidurkan,aku sorang-sorang jerk study.
Tiba-tiba aku rasa nak terberak,Aku tak tahan..tak tahan..tak tahan......lalu aku berlari ke tandas yang paling hujung sekali, sebab tandas yg dekat rosak...masa di pertengahan jalan yang sunyi dan gelap gelita dengan hanya ditemankan lampu suluh, aku mula teringat cerita si Aiza yang hantu-hantu asrama ni suka marayau-rayau kat tandas pada waktu malam.

Masa tu aku rasa takut gila babi hutan, aku nak patah balik masuk bilik tapi aku dah tak tahan nak terberak.Aku dalam dilema. Aku pun baca ayat-ayat kursi untuk hilangkan takut aku...Aku pun ke tandas dengan tergesa-gesa sebab tak tahan.Maklumlah, dah tak tahan nak terberak,mestilah tak ingat apa-apa.Yang ingat masa tu ialah "NAK BERAK"...tapi bila dah lega melepas dalam tandas, aku mula rasa gementar...aku pun keluar dari pintu bilik tandas tersebut.Tiba-tiba..


Aku terdengar satu bunyi yang menakutkan...Proot! ProoT! BrOOmm! ProoOt! BroOOm!
"bunyi apa tu?" tanya aku dengan perasaan terkejut. Makin lama makin kuat bunyi itu...
Aku pun baca ayat kursi banyak2 sambil tutup telinga dan mata...
"eh, aku dalam tandas, mana boleh baca ayat dalam tandas, berdosakah aku?" haha, walaupun dalam keadaan takut, aku sempat gelak.
lalu aku terus keluar dari tandas....dan aku ternampak satu lembaga seorang remaja perempuan yang berpakaian seragam sekolah.Tak silap aku itu pakaian sekolah ni pada tahun 90-an, aku rasa ni mesti hantu yang tak tenang..

lalu aku pun dengan beranikan diri bercakap "APA KO NAk! APSAL KO KACAU AKU NAK BERAK HA?! NYAH KAU DARI DUNIA INI" hebat tak aku,walaupun aku rasa takut sampai nak terkencing.

Teringat masa tu aku ada tertengok filem melayu seram part tok imam halau Jin...aku pun tiru lah, kot-kot menjadik...huhu

Aku pun cakap dengan aksi silat gayung aku.. "Dengan nama tuhan,aku halau kau dari dunia ini...Yaaaa!!!!!!!!!!! "

tiba-tiba hantu tu jawab dengan nada seram..

"Oii oii, apsal ko silat gayung macam silat zapin ni, dan ape benda ko merepek sakan ni ha?" kata hantu itu.

aku pun jawablah "APA KO NAk! APSAL KO KACAU AKU "

dia jawab "aku pun nak berak jugak macam kau....abis tu ko dah guna tandas tu..lama jugak kau berak yer....hihihihihihihi(nada seram)...lama menunggu kau, aku pun landing hajat aku kat pokok bunga ni,"

"Oii hantu!! selekeh!! ko ni jenis hantu apa ha? kat sekolah dulu ko tak belajar Pendidikan Sivik eh!, patutlah pokok bunga tu asyik mati jerk, Puihhh!!"

"Sorry lah beb, aku dah tak tahan, ko berak lama sangat...hhihihihihihihi" tiba-tiba ada bunyi, "Prooott,proooot,Proooot BrooOOm!!"

"HA? bunyi apa tu? adakah ada hantu lain yang ingin mengacauku?"

Lalu hantu tu menjawab "itu kentut aku, sorry beb, hihihihihihihi"

dan selepas itu, aku terdengar lagi bunyi yang panjang "PROOooOOooOOooOOt" dan bau yang macam !@#$%^&*(@#!! lalu aku pengsan..


Keesokkan harinya..

Aku sedar-sedar rupanya aku berada di klinik, Aku pun bertanya kat Aiza tentang pengalaman aku uh. Dia cakap hantu yang jumpa aku tu adalah HANTU KENTUT-KENTUT, dah ramai pelajar kat sini pengsan sebab bau kentut hantu tu..


-TAMAT-

P/S:Seram tak? seram tak? seram tak? hihihihihi...





65 comments:

  1. takut nak baca sbb ade gmbar hantu . muehehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baca mana tahu seram ke tak...hihi

      Delete
    2. tak seram langsung . LOL !

      Delete
  2. aduh..lawak betollah hantu ni...nasib baik Akie belom pernah jumpa mana2 hantu dan memang tak nak jumpa ar...takot,,,

    ReplyDelete
  3. Mule2 takut, tapi makin bace, makin rase tertipu. Lawak nk kene lempang ni XD hahaha, kalau sy nmpak hantu, x kiralah hantu kentut ke ape ke, terus pengsan gamaknye XD Saya memang penakut. Hahaa nice entry btw!

    ReplyDelete
  4. esok laa sye baca, skrg ni dok sorg2 dlm bilik, tkot plak xleh tidow stg..hheheh..sempat baca ending je, hantu kentut2? :P hehe, esk pg2 sye bca eyh..hihi

    ReplyDelete
  5. "aku" tu lelaki kan, asal kawan dengan aiza, aiza tu prempuan kan? aik, pelik ni,, haha, menakutkan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Aku" tu perempuan....heishhh penat aku buat cerita, ada jugak org tak paham..haha

      Delete
    2. ohh,, paham lahhh,, paham paham,,,

      Delete
  6. kelakar! hahaha, mati2 saya fikir ada hantu kentut.. XD

    ReplyDelete
  7. Haha . mula mula seram kot tengok gambar hantu tu . Lepas tu , cmnie je muke -_- hahhaa

    ReplyDelete
  8. Eeeeeee x takut pun.....coma seram je

    ReplyDelete
  9. Eeeeeeeee x takut pun.coma seram je
    T



    ,

    ReplyDelete
  10. Eeeeeee x takut pun.....coma seram je

    ReplyDelete
  11. Pnya syok bace...scroll down n tnampak pic antu..thempas galaxy aq atas karpet..anjat aw akk..haha

    ReplyDelete
  12. Hish.. Pnt2 je mremang bulu roma.. Rupenye cite lwk ho3

    ReplyDelete
  13. serammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm sangattttttttttt !!

    ReplyDelete
  14. igtkn cer seram ouh..haishh~ part "nk berak" byk kali ulang. haha trok benor nk melabor nyee lol

    ReplyDelete
  15. Hantu kentut kentut pun boleh. Hahahaha.

    ReplyDelete
  16. Hantu kentut kentut pun boleh. Hahahaha.

    ReplyDelete
  17. lemah semangat.. rupa rupanye.. =_=' buat saspen je..

    ReplyDelete
  18. Lah..lawaklah.!! Ingatkan seram... @#$%^&!?

    ReplyDelete
  19. Muke hantu ni mcm muke shila amzah!!hehehe

    Serious!!

    ReplyDelete
  20. Lawak apa. Lawak bodoh ada la.

    ReplyDelete
  21. Hahaa...hbat jg ko ya smpai blh brbual ma hntu...klu aq, blum dia kentut aq dah pngsan....

    ReplyDelete
  22. Lawak la cite ni..haha

    ReplyDelete
  23. Aq takut sebab ade gambar hantu tu jer
    Nak post kat WhatsApp larh
    Hehehe

    ReplyDelete
  24. Mule2 seram lame2 kelakar mcm nk lempang pipi he

    ReplyDelete
  25. lawak jugak.....
    aku tergelak gelak sorang diri dalam bilik...

    ReplyDelete
  26. Lol...nak kata seram tu,seram la jugak sbb mata aku terserempak dgn unwanted thing.tapi lwk

    ReplyDelete
  27. Cam bodo je cite die

    ReplyDelete
  28. ni bukan cite seram ni cite hantu lawak apesal xletak nick dye cerite hantu lawak hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol tu kak hehe letak nama hantu lawak kn cng xyh dh sy menggigil ms nk bace cite neyy..... :)

      Delete
    2. nur mizanna naqizahJanuary 21, 2015 at 2:21 AM

      seram, mase ade gamba hantu tu weii..... nk buang air kcl kot fuhh..... naseb hantu kentot, ak pon terkentot haha

      Delete
    3. nur mizanna naqizah, kau ni kalu nk buang air kcl pon nk kene citerr.... ke?? jgn gitau k.

      Delete
    4. nur mizanna naqizahJanuary 21, 2015 at 2:25 AM

      ade larangan kt ngekau ke??

      Delete
  29. HAHAHAHAHAHAHAHAHA xD lawak gilaa siol xD punyalah ingat yang seram gila tahap nenek berak . rupanya watlek je en xD nak copyy masukkan kat blog sya boleh tak ? nak kasi member-ii baca . pleasee sbb best gilaa

    ReplyDelete
  30. Sakit perut than gelakk.. Hahha

    ReplyDelete
  31. baru jer nak meremang bulu roma tapi..ermm...biarlah...

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...