Tuesday, January 1, 2013

Jelesnya aku


Assalamualaikum...
Entry aku kali nih adalah entry sedih dan mungkin tunjuk perasaan sikit-sikit.


Macam mana nak hilangkan perasaan jeles yang membuak-buak.
Aku jeles dengan si dia.
Rasa nak jadi macam dia.
Kaya..
Berpendidikan..
Pandai..
Peramah..
Ramai Makwe
Muda-muda dah berjaya.

Aku selalu berharap yang dia adalah aku.
Rasa cemburu yang tinggi telah melanda dalam diri ini.
Perlukah aku cemburu??
Setiap kali aku melihat dia..
Aku selalu perhatikan dia..
Alangkah bahagianya aku ditempat kau..


Kau mewah..
kau ada segala-galanya..

Aku berdoa..

Ya tuhan..
Hentikanlah perasaan cemburu ini..
Lapangkanlah dadaku..
Bahagiakanlah hidupku..
Di dunia dan di Akhirat....


Tapi....

Aku berfikir...
Mengapa Aku perlu Cemburu??
tuhan jadikan kita perlbagai nikmat dan rezeki yang melimpah ruah...
Patutkah aku cemburu??
Nikmat yang ada pada diriku tak terdaya untuk aku syukuri..
Ditambahkan lagi nikmat yang ada dengan si dia..

Tuhan berikan kita lebih satu trillion sel dalam badan...
Tuhan berikan kita nikmat tangan,mata,hidung,telinga dan sebagainya untuk kita membuat kebaikan..
Tuhan beri kita akal yang sempurna..
Tuhan berikan kita saudara mara yang menemani kita..
TERDAYAKAH KITA UNTUK BERSYUKUR KEPADANYA!!

Janganlah cemburu dengan orang lain..
Tuhan memberi nikmat kepada hambanya masing-masing..
Masing-masing ada kurangnya..
Ada lebihnya..
Bersyukurlah..


Alhamdulillah...
Ayat kat atas sebenarnya adalah isi hati aku..
Aku cuma nak muhasabah diri dalam tulisa aku.
Semoga korang semua dapat manfaatnya...



3 comments:

  1. Syukur alhamdulillah :)

    Sementara masa masih ada ! TOPUP RM100 UNTUK ANDA !
    http://nadyabubble.blogspot.com/2012/12/contest-top-referer-get-rm100-topup.html

    ReplyDelete
  2. setuju sangat.kdng2 manusia nampak kelebihn orng lain tp tak nampak klbihan diri sndiri. nice entry ;)

    ReplyDelete
  3. setuju....kita patut lebih hargai apa yang kita ada..kadang2 kita nmpk org lain tu bahagia dan serba ada..tp kita xkan tahu apa yang dia lalui @ terpaksa lalui...kena byk bersyukur & usaha perbaiki diri sendiri..supaya jadi org yang lebih baik...ingatan untk cyma gak...

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...