Saturday, December 29, 2012

Mendaki Bukit Oh Bukit!!!


Semalam dah hari nih aku ngan kawan aku sorang nih namanya Amin telah mendaki Puncak Bukit dekat-dekat daerah Tempat aku.Nama bukit tuh BUKIT MOR.Memang tempat tuh tempat orang jogging and exercise daki bukit.
Korang ingat dulu aku kata aku nak diet,So sekarang nih aku nak exercise habis-habisan.Orang kata bila mendaki bukit tu dapat menghilangkan banyak kalori.Memang ponnn, mendaki macam nak mampoz, penat gilerrr.



Aku dah lama tak panjat bukit.Maklumlah berat badan berkilo-kilo kalau nak disamakan dengan Adibah Nor,mungkin tang pipi sama kot.Ketembaman yang semakin tembam.Sebab tuh nak exercise daki bukit nih.Masa mua-mula naik macam jantung nih nak terkeluar.Oleh kerana dengan kecergasan stamina aku yang membara, aku panjat bukit tersebut sepantas cristiano ronaldo. -ok aku tipu.muahahaha sebenarnya aku baru naik sikit dah Pancit.Kawan aku si Amin tu tak habis-habis desak aku panjat.OhhH mentang-mentang ko takde kolestrol,bolehlah ko panjat laju-laju.Aku yang kat bawah nih termengah-mengah.


Melihat Permadangan dengan penuh Fokus.

Yang Bestnya daki bukit nih kan, bila kita panjat sampai atas, kita akan dapat Lihat permadangan yang sangggggggggat indah.Nikmatnyaaaa rasa bila penat-penat naik lepastu tengok permadangan ciptaan tuhan yang menyenangkan.


Posing~~Posing~~ kat atas bukit....uhhh nyaman beb.



Then hari kedua,aku tak puas hati aku nak amik gambo banyak-banyak.Semalam just nak cuba-cuba.Kali nih aku dengan Amin boleh sesat.Naik punyalah jauh,tiba-tiba lalu laluan yang sama.Mula-mula aku ingat kitaorang dikacau hantu bunian.Yelahh Macam dalam TV tuhh, yang bila orang jalan2 kat hutan tiba-tiba lalu jalan yang sama banyak kali.Hoho, akhirnya turun jugak bukit.Naik lagi semula jalan yang lain.hehe


Pahlawan Bukit...Ceh!

Suka hati akulah nak berangan jadik superHero macam BatMan. erkk?

Yeayyyy,,,,,penat-penat pun ambil gambar.Masa nih kat tengah-tengah bukit.


Merenung~~~~

Masa nih kat atas bukit.Tinggi woOO

Ni Amin. Kawan Aku.Dialah yang rajin tangkap-tangkap gambar.

Lawa kan Gambar nih.hehe tengoklah saper modelnyer..



P/S:Misi Aku ialah nak kurangkan berat badan yang selama ini terlebih.So Chaiyok!!!


13 comments:

  1. Haha..,
    Terbaek arr..,
    Lawa pmandangan dan org2nyer..,
    kui3

    ReplyDelete
  2. cantiknya pemandangan. kalau hana naik ni. malas dah nak turun.haha mintak tolong bumblebee hantarkan lah kalau cmni :P

    ReplyDelete
  3. salam. alah..belum obese lg tu..steady lg..lainlah mcm abe nih..dh cecah 80kg. tinggi cuma 1.6m. huhuhuhu..OK, abe dah follow blog adik..happy blogging..

    ReplyDelete
  4. wah..misi ko mmg same ngan misi akak dik..tp nk buat camne daya ketahanan akak yang x same..so akak amik sikit semangat ko yek..sempena tahun baru ni..kita turun kan kit berat badan kita & kawal kit nafsu mkn..heheh..

    ReplyDelete
  5. @Cyma Alid ok kak! kita tengok siapa yang yang turun dulu berat badan paling drastik.haha

    ReplyDelete
  6. terbaik aktiviti yang sihat ba...teruskan nak slim, tengok pemandangan tu tergambarlah kehebatan kuasaNya

    ReplyDelete
  7. terbaik aktiviti yang sihat ba...teruskan nak slim, tengok pemandangan tu tergambarlah kehebatan kuasaNya

    ReplyDelete
  8. paling tak tahan gambar no 4 tu la. hahahaha

    ReplyDelete
  9. terbaik!! nice entry..btw, dh follow..^^

    ReplyDelete
  10. Erh jap.. Lau nak daki bukit mor ni dia start Dr mne erk.. Sbb ingat nak daki Ngan kazen Bila blk kg nanti..

    ReplyDelete
  11. Jln masuk ikot kuari or kubur cina bro?

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...