Monday, September 24, 2012

Trial Exam SPM : Audit Diri


Assalamualaikum para pembaca semua.Anda semua sihat, dah makan ke belom??...Semoga hari ini sihat dah bahagia.
Pandang depan ada mak bapak kita masih bernyawa cakap "Alhamdulillah"
Pandang atas cuaca baik-baik belaka cakap "Alhamdulillah"
Pandang bawah kita masih boleh berjalan cakap "Alhamdulillah"
pandang kiri dan kanan leher kita mampu menoleh memandang cakap "Alhamdulillah"

Wow,hebat betol muqadimmah yg aku buat kan.Syukur Alhamdulillah. Padahal selama nih aku tulis blog aku mula dengan main serbu jerk.hehe


Sebernanya aku nak ambil kesempatan hari nih (Ponteng Sekolah sebab baru balik KL,Penat weyyy) nak menulis pasal Trial Exam SPM aku.
Aku dapat banyak pengajaran dan hikmah semasa aku Menghadapi Trial Exam tersebut.Dari satu subjek ke satu subjek yang lain memberi aku satu hikmah terhadap diri aku.Syukur "Alhamdulillah".



BAHASA MALAYSIA
-Aku perlu baca karangan kawan-kawan aku yg cemerlang

BAHASA ENGGERIS
-baca novel betol2
-baca essay rakan2 yg cemerlang

AGAMA ISLAM
-Baca buku rujukan sampai malam.Pastikan satu malam lebih 5 bab habis dibaca

SEJARAH
-Sama macam Agama Islam


Metamatik
-Fokus pada bab yg lemah.Pastikan semua soalan yg bakal keluar itu dibuat selalu

ADD MATH
-Mahirkan soalan yg dah tahu akan keluar.Terutama soalan 10 markah
-Dengar nasihat cikgu

Kimia
-Baca buku rujukan satu malam satu silibus habis untuk ting 4 dan malam seterusnya untuk ting 5
-Buat latihan SPM

Fizik
-Baca buku rujukan satu malam satu silibus habis untuk ting 4 dan malam seterusnya untuk ting 5
-Buat latihan SPM


Biologi
-Baca buku rujukan satu malam satu silibus habis untuk ting 4 dan malam seterusnya untuk ting 5
-Buat latihan SPM


Geografi
-baca buku
-Dengar nasihat cikgu



Dan yang paling pening sekali......seminggu sekali aku mesti bukak youtube dan tengok ceramah motivasi untuk menaikkan semangat aku.Sekian terima kasih..




2 comments:

  1. Salam. Nice post. Apa buku rujukan biologi yg bagus ye?

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...