Thursday, September 27, 2012

Akibat OverCinfident Semasa Menjawab Exam


*Alah kacang sangat soalan fizik exam kali nih,...Tutup mata pun boleh buat, soalan yang senang macam nih nenek aku punya cucu (AKU) pun boleh buat.*

Tersebutlah kisah seorang remaja lelaki yang terOVERcOnfident apabila menjawab paper fizik.Dibuatnya dengan penuh yakin dan relaks apabila menjawab soalan tersebut.
Dengan harapan yg membara, lelaki tersebut tidak sabar-sabar menunggu keputusan result fizik dia, dan hari ini termelerailah segala-galanya....Fizik dia dapat E,walaupun lulus tapi tak sehebat yg disangka semasa dia menjawab exam.Dan disorokkan khabar ngeri ini daripada mak beliau.

Siapalah lelaki tersebut kannnnnnnnnnnnnnn.....ermmm sedih lah weyyy

Aku nak nasihatkan kepada pelajar yang nak ambil Exam:

TOLONG! TOLONG! TOLONG! TOLONG!

Jangan ada perasaan OVERconFident pada diri anda semasa mnjawab exam.Pengalaman aku banyak kali kantoii time exam, padahal masa aku menjawab tuh aku yakin giler yang aku boleh dapat B+..Alih-alih dapat E or tak lulus.

Dan yang paling penting semasa kita jawab exam tuh emosi kita kena tenang dan tidak bergopoh-gapah.

Ok,itu sajalah yg aku nak Share..hope korang fikir baik-baik...

yum yum yum~~~



2 comments:

  1. adakah soalah fizik sesedap kek coklat?

    ReplyDelete
  2. sebelum menjawab exam fizik mmg macam rasa makan cokelat...tapi bila dapat result mcm taik ayam

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...