Monday, January 2, 2012

Ehem,ehem....Muka aku macam Cina ke??


Semalam ada pendaftaran untuk tingkatan 1 kat sekolah aku.Aku sebagai pengawas sekolah kene menyambut tetamu dan ibu bapa yang datang.Hampir kebas pipi aku bila kene senyum dengan semua orang.Rasa nak tercabut segala bulu-bulu mata nih bila nak membuat riak wajah yang ikhlas dan lelaki suci.

Ada orang yang bila aku senyum kat dia,dia buat muka benggong kat aku.Memang bengang diabuatnya kalau kita sibuk-sibuk senyum kat orang tuh lepastu orang tu buat muka bengis kat kita.Aku rasa nak baling batu bata jerk kat muka dia.Kalau orang senyum,kita mestilah balas senyuman dia kan.Tak pun buat muka sopan sikit,Takpayah lah ko nak buat muka bengis-bengis.Grrr..sabo-sabo... ini dugaan sebagai penyambut tetamu yang comel.(>_<)





Cuba korang tengok muka aku kat atas tuh betol-betol...Ada macam muka Cina kerw??..
entahlah..aku pun tak tahu..
Yang pasti Masa aku tengah sibuk menyambut tetamu.Tiba-tiba ada sorang mak cik Bangsa cina nih tiba-tiba cakap kat aku dengan Bahasa Cina...
"wa coce ta coce coce lihauma liyau ma co ti wa liau koliau puyau puyou"
Aku tercengang! errr,err,err....aku nak mencelah pun tak boleh sebab dia asyik cakap jerkk memanjang kat aku.Kawan sebelah aku asyik ketawa jerk.Nasib baik ada cikgu aku mencelah cakap dia.Cikgu aku cakap.."dia orang melayu lahh".....bengang cina tuh..hahahha.Muka aku dah merah padam dah nih.Malu lahh weyyy diketawakan oleh kawan aku.ish3..am i like chinese face??


2 comments:

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...