Friday, December 23, 2011

Perkara yang best bila hujan


Semenjak dua menjak ni kan.Asyik hujan jerk.syukur sangat-sangat.Sejuk jerk memanjang.Kira Malaysia sekarang mengalami Musim sejuk disebabkan hujan.Biasalah..setiaap bulan disember mesti hujan punyalah.

Bila dah hujan.Rasa boring pulak.Tak dapat keluar lepak-lepak kedai mamak.(ceh,macamlah aku ni kaki lepak).Tak boleh main  bola sepak  Badminton ngan kawan-kawan.Lepastu nak naik moto jalan-jalan pun tak boleh.Duduk rumah tengok astro tak boleh bukak sebab hujan.Kain basah pun susah nak kering..

So, apa perkara yang best kalau hujan nih.Aku rasa korang pun suka buat perkara yang akan aku tunjukkan ni....


Buat kopi..lepastu cicah ngan biskut...makan sampai pengsan..

Tidur macam beruang kutub..


Duduk termenung tepi tingkap,tengok keindahan hujan...Lepastu teringat masa-masa dulu,masa time ada kenangan manis.
Kenangan manis aku dulu-dulu adalah Dikejar anjing gila.Tulah... saper suruh kacau anjing gila tuh.Padan muka aku..


Apa-apa pun.Kita harus bersyukur dengan apa yang ada.Mungkin kat negara orang lain, ramai yang susah nak merasai hujan.So,kita patut bersyukurr..


9 comments:

  1. Klau aq..,asal hujan jerk..,meztie 'Nafsu Makan' meningkat dgn draztik..,
    x taulah kenape..,

    ReplyDelete
  2. xtvt best hana time hujan adalah tidur :)

    ReplyDelete
  3. hahahaha...tau xpa. tdo sdap sgt!! :D

    ReplyDelete
  4. Amin:Perut kau memang mcm tuhh..tak kira ujan ker,ribur petir ker..ko mesti lapor jerk memanjang..

    Fiqa:Betoltuh,sebabtu kita tidur time ujan pun terasa rahmat dan nikmatnya..

    Hana:ya,sokong 100%

    mikeyvio:tau xper...

    Blogtipskurus:pehhhh citer pasal cengkodok bilis pulakkkk...kan saya dah lapar dah nihh..perut pun dah berkeroncong..melelehh air liur teringat cengkodok bilis.Memang Awesome..

    ReplyDelete
  5. yang mula2 tu paling best tu..
    lagi lebat hujan lagi banyak makan biskut..ekekek

    ReplyDelete
  6. hehe.. sma aku.. aku suka yang cicah biskut kat air panas. tak kisah kopi ke teh ke, memang terbaik!.. hehe free2, jmput singgah blog bc SIGNAL KANAN? SIGNAL KIRI??

    ReplyDelete
  7. salam...singgah, entry best gak cnie...lalu jap tgok2 per2 yg leh wat tertawan cnie.
    tq singgap blog sy

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...