Wednesday, December 21, 2011

Pandangan aku tentang subjek ADD MATH




Add math..
Adalah salah satu subjek killer yang boleh meletupkan minda anda..
Aku mengaku yang masa first time aku belajar add math nih memang senang.Masa pertama aku belajar tajuk dia adalah function.Tajuk nih memang senang dan masa tu jugak aku berlagak depan mak aku.Bila mak aku tanya..
"Add math senang tak,??"
lalu aku menghebuskan nafas aku sekuat hati...dengan sombongnya..
"hehh! senang jerkk..apa yang susah sangat add math nih.Kacang goreng jerkk"

Lama kelamaan....
Amik kau!!
peperiksaan add math aku dapat 22.Memang malang nasib aku.Bila balik rumah,aku diketawakan oleh mak aku.hehe..tu lahhh sape suruh berlagak depan-depan.

Add Math pada mulanya tajuk pertama memanglah mudah,tapi lama kelamaan kepala kau dah macam sarang tebuan bila jawab soalan tuh.

Tajuk add math yang aku paling pening tahap roller coster ialah Indices and Logarithms.Tajuk nih susah sebab kene banyak hafal formula.Memang aku mengaku formula dia sangatlah mudah diingat.Tapi kalau buat jalan kerja...sampai lusa pun tak siap lagi.Sebab tu lah time cikgu add math aku ajar,aku mesti tidur.hohoho nasib baik cikgu tak tegur aku.















Lepastu tajuk selepas Yang aku cakap susah tadi,aku terus tak fokus bila cikgu add math ajar aku.Aku tidur dan sebok buat kerja sendiri.Kadang-kadang bila dah nak akhir tahun.Aku rasa menyesal sangat-sangat sebab tak tumpu perhatian time cikgu ajar.

So,tahun depan aku nak amik SPM,mulai sekarang aku berazam nak belajar bersungguh-sungguh.Tak main-main dan tidor bila cikgu ajar lagi.Aku nak berubah kearah yang lebih baik.Insya'allah boleh!!


Nasihat aku untuk adik-adik yang nak ambil Subjek Add Math:

1.kalau Tak paham, TOLONGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG tanya cikgu.Kalau korang tak paham satu,maka anda akan tak paham seribu.

2.Tumpukan perhatian bila cikgu add math mengajar.JANGAN tido!!

3.Selalu buat ulangkaji,buat latihan add math banyak kali sampai mahir.Fahamkan betul-betul jalan kerja dan formula yang diberi.Jangan sampai lupa.

4.Fikir panjang-panjang kalau nak ambil subjek nih.Jangan ingat anda cemerlang subjek matematik dalam PMR anda boleh score add math.

5.Doa + usaha + tawakal = insay'allah berjaya..



21 comments:

  1. addmath eh, subjek yang sangat menarik seriously. sebab satu-satu nye subjek yang akan buat kita tekun selesaikan masalah yang diberi, then bila dapat buat rasa cam merdeka!. tp kalau tak dapat buat, memang cam nak nangis, tp nk jugak buat sampai dapat. haha. kenangan belajar addmath, pagi2 sebelum assembly kitorg akan ade class addmath. and alhamdulillah,mostly yang dapat E and D masa ujian and trial, dapat paling kurang B4 mase SPM. ^.^

    terpanjang lak komen, btw, senag cite, kena ingat, kalau benci math, nanti akan datang kalau nak blajar fizik ke, kimia ke, engineering ke, semua basic dia math. HAHA.

    sincerely, budak belajar math sampai ke akhir hayat kot

    ReplyDelete
  2. add math satu mata pelajaran yang senang jika anda pandai mengolah jawapan dari formula yang diberi..

    even markah first add math 31..cukup2 makan..at last..i become add math best student..:)

    nak tips???hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye!!nak..boleh tak ? Ajarlah..please...

      Delete
  3. @syazrina kuyaamboiii panjang nya komen..hehe...betol cakap anda..saya suka nasihat dan pandangan yang awak beri..

    ReplyDelete
  4. xsuka add math..huhu dah lama tingalkan add math.. nasib lulus.hehe

    ReplyDelete
  5. xpnh amk add math time skolah dlu..but..kt kolej ad subjek 2..arghhh!..giler r..nsb bek lulus..haha

    ReplyDelete
  6. @Shazrizal Shahmy

    hahaha, haruslah, sebab sekarang dah final year dah deg in comp math. haha. tapi serius best belajar math ni

    ReplyDelete
  7. @syazrina kuyatak tahu mana yang seronoknya add math nih..maybe saya rasa susah sangat,sbb tuh rasa add math nih tak seronok...xpe2,nanti saya carik keseronokkan belajar add math nih..

    ReplyDelete
  8. hehe, final exam saye thn nie for add math . 40 cukup2 makan je . sadis btol . :)

    ReplyDelete
  9. @Mel Linakita lagi teruk..dapat 17 jerkk...lagi saduus

    ReplyDelete
  10. Terrific article! That is the kind of information that are meant to be shared around the net.
    Shame on Google for no longer positioning this post upper!
    Come on over and discuss with my web site . Thanks =)

    Also visit my page ... stopwatch online.

    ReplyDelete
  11. saya form 4 ambil add math..ujian 1 pun belum lagi..harap2 dapat markah tinggi :D

    ReplyDelete
  12. hee , addmaths ? em alhamdulilah.. setakat ini semakin membaik. almost lulus sdh .. 37% tuu bg sy cukup bek sdh stakat ni sbb sblm ni asyik gagal tahap xleh diselamatkan jer.. btw sy xkan menyerah kalah.. selagi masa mc ada.. hehehe ... Doakan sy okay ! hehe peace yo ..

    ReplyDelete
  13. Add math is fun. It is challenging and interesting.

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...