Friday, July 22, 2011

Pengalaman Aku pergi ke Kursus kat Ladang Herba Terbesar di Asia..


Wahh tajuk nak gempak..."ladang herba terbesar di asia"...tapi memang betol pown terbesar di Asia..




Kalau korang nak tahu dimana tempatnya..Korang pergi ke Pagoh..kat sana ada Sebuah tempat yang dipanggil "Ladang Herba Nasuha" kat pagoh,muar johor..
Serius aku cakap..memang besar tempat dia...herba banyak gilerr...pandang kiri herba...pandang depan herba...pandang belakang herba...nasib baik kat atas takde herba..

masa lalu kat pagoh tu..korang akan nampak tempat ni...




Lupakan itu semua...Ni aku nak citer pengalaman aku Berkursus di Tempat ini..

Aku bersama dengan kawan-kawan aku tunggu di SMK seri menanti tunggu bas yang berjam-jam tak sampai-sampai...dalam surat dtg pukul 8.00 pg..punyalah aku siap-siap datang pukul 7.20pg...alih-alih bas tu datang pukul 9.40pg...macam sial jerk menunggu bas tu.. 

Dari kiri: Mira,Ashikin dan Rudy

Ermm..tiba jerk kat Ladang Nasuha tersebut...Aku macam orang jakun bila tengok Restoran Herba kat sana...cantik kemas dan Ada class gitu...lepastu kita semua telah diceramah oleh pekerja Restoran herba tersebut dengan panjang lebar selebar saiz perut dia..kah3

Then selepas solat jumaat kitaorang pown terus ke Dom masing-masing...Dom nya kat atas bukit..so kitaorang naik treler besar...takkan nak jalan kaki plak...bengkok kaki aku dibuatnya..

Cuba teka aku kat ner..hehe
Aku kat tengah-tengah yang pakai uniform pengawas tu..

lepas beberapa minit....kitaorang pun sampai....Aku tak sangka plak Dom dia sangat cantik selesa dan yang bagosnya ada TV, penghawa dingin dan Peti ais...wahhh sangat mewah...aku ingat dom dia sengkek rupanya best bangat..keh3

Selepas itu kitaorang pun makan petang...Buat pengetahuan korang sumer...kursus ini asyikk makan jerk..lepas satu aktiviti then ada makan-makan sampailah nak tido..

then selepas kitaorang makan kitaorang dibahagikan taklimat-taklimat penting sepanjang kem...ceramah berbagai dan berzapin...

ni aku nak citer pengalaman pertama kali aku berzapin kat sana..

Apalah abang tu tak amik gambo aku tengah berzapin...isk.isk.isk...dia amik kawan aku jerk si Rudy ni..

lupakanlah...aku nak citer pasal zapin ni..

Sumpah!! memang best aku belajar zapin ni...walaupon mula-mula aku pikir zapin ni senang-senang bangat..tapi bila belajar...pehhhh!! dengan lentok badan dia...gaya tangan mesti lembut...susah dehh..
Mula-mula aku menari macam kayu balak..tapi lama kelamaan...aku menari macam Ahli kumpulan korea Beast..huhuhu.. serius...memang best belajar zapin ni...lebih-lebih lagi belajar bersama kawan-kawan..

Then  selepas tu kitaorang pon makan-makan..


ermmmm sedapnya makan nasi ayam...dengan teh herba yg dicampur gula..


Selepas itu kitaorang ke dewan sebab ada ceramah Komunikasi..hahaha..kelakarlah penceramah dia walaupun dia nampak macam singa..
Dia ajar macam mana nak bertembung dengan wanita...dan wanita bila bertembung dengan lelaki..


Aku yang kanannnnnn sekali...nampak kepala jerk..hehe
macam nilah penceramah tu ajar bila kita nak bertembung dengan wanita..
Anneonghasayo!!

Bayangkan aku kene buat macam ni..tak ke patah tulang rangka aku...ish3...tapi bila buat rasa lega-lega di ketiak-ketiak dan pinggang..


Selepas itu kitaorang makan-makan lagi dan pegi solat..
Then kitaorang pergi Abselling..
tahu tak Abseling tu apa??

Tinggi nak mamposs dia punya tempat Abseling tu..lebih kurang tinggi dia 4 tingkat..
aku nak naik tempat tu,aaaaaaaaaaaaaaahhhh sempottt!!

Abseling ni ialah aktiviti yang macam bomba tu...dari atas terjun kebawah guna tali...agak seram gilerrlah naik bende tu...Pangkingson terus tangan aku...

Muka berlagak macam berani jerkk nak naik tempat tu..




Tengah menunggu Giliran untuk naik ke tempat Abseling..


TaDaaaaaaa
pakaian lengkap untuk Abseling..




Tiba masanya untuk aku Melakukan Aktiviti tersebut..

Gambar didalam gmbar ini adalah aku...sorrylah tayang bontot jerkk...hhehe..tengah nervous sebenarnya tu...






Akhirnya...sampai gak kat tanah..huhu....seram dehhh tapi best..



Heishhh aku ni...muka nak excited turun dari abseling...
pehhh rasa nak naik lagi rrr...


Si Rudy ni lemah semangat...dia tak turun abseling pownn..penat jerk ko pakai Tali pinggang tu...ape rr...aku dah stanby nak ambil gambo ko...alih-alih..ko turun pakai "Tangga" jerkk...sabo jelahh


Ewahh shikin...Gembira nampak...walaupun bila kau naik kau menjerit-jerit..hehe...Tapi memang syokklah naik bende tu walaupun Takot-takot...

eh abang rudy..buat aksi panas yerr..hehe...Naik tangga tu jadi lahh yerr...




Ni Time semua orang dah balik Dom...aku bergambar buat kali yang terakhir untuk dibuat kenangan..


Selepas itu kami bersiap untuk ke surau untuk baca yassin sempena nifsu syaaban..


Besoknya kitaorang disuruh memakai baju Melayu dan bersamping...



huhu baju melayu pink seyyy..tak menahan...dan yang aku geram..aku terbawak songkok besar...longgor giler..grrr


eh rudy...macam nak pegi menikah jerkk


Berposing-posing


Ayuh!! ayuhlahhhh!!! wahai anak melayu!!...kita harus berjuang menetang penjajah...
hehe...sesuai tak aku jadi Pemimpin...bakal Mewarisi Dr.Mahathir ni...




Selepas itu kitaorang balik dan terus ke Restoran Herba....Makan lagi...
"Makan Nasi Beriani Berempah"...hebatkan..


Hidu bau herba..

Jakun..jakun..jakun....macam tak pernah jumpa herba jerkk..keh3



Bencinyaaaaa aku pakai songkok besar!!





Selepas makan-makan kitaorang semua pun balik di rumah masing2 menaiki bas...

Seronoklah Pergi Kat "Ladang Herba Nasuha"
pengalaman ini takkan aku lupakan...


P/S:Ingatkan nak beli Herba kat sana...rupanya herba tersebut mahal gilerrrr........aku bawak RM10 inggit jerkk..hehe..terlepas nak beli Herba untuk hilangkan resdung aku yang menggila ni..




4 comments:

  1. huwahh , x penah pegi lagi T,T

    http://celotehsikacak.blogspot.com/2011/07/makin-dekat-makin-terbiar-belog-ni.html

    ReplyDelete
  2. Ko memang dah gemuk arrr..,haha

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...