Sunday, July 17, 2011

Ciri-Ciri Isteri Idaman


Gambar yang aku tak Hias pown..

Tengah tengok cerita "STANZA CINTA" yang watak heroin drama ini...aku mula berangann tentang masa depan aku..macam manalahh Isteri aku...Cikaro kah...solehah Kah..hantu kak limah kah...atau Janda kah..

korang nak tahu tak isteri idaman aku...kepada wanita-wanita SeMalaysia..jangan menjerit yerr,,..


Ciri Pertama

Tiba-tiba isteri aku balik dari shopping mall dengan kawan-kawan dia.. "Abang.....saya ada belikan baju kemeja untuk abang...tali pinggang pun ada...baju lama abang tu dah buruklah...ni saya belikan..barulah kacak suami ku.." 


Ciri Kedua

tengah aku syok2 tidur...tiba-tiba...ada bisikan halus lembut dan wangi terdengar di cuping telinga aku.. "Abang...bangun bang,..kita solat Tahjud sama-sama...kita solat Hajat sekali yerr bang" ... malu dengan isteriku..aku pun bangun dari katil dan solat bersamanya dengan hati yang ikhlas..

Ciri ketiga

tengah tengok wayang sama-sama tiba-tiba isteri aku sandarkan kepalanya di bahuku..dan pegang tangan aku erat-erat..  aaaaaaa...cair aku dibuatnya..

Gambar yang aku tak Hias pown..


Ciri Keempat

Bila aku buat salah yang aku takut isteri aku akan marah...walhal dia tak marah aku pun..malahan dia senyum manis kat aku..sambil berkata.. "takpelah bang.."

Ciri kelima

Apabila aku sedang keresahan dan kesedihan....isteri aku memeluk aku dan cakap "sabarlah bang...Ini ujian Allah...kita mesti sabar segala dugaan yang dia bagi kat kita...setiap masalah itu pasti ada jalan...nnati saya buat kek coklat untuk abang".......sumpah!! aku aku gembira dengan ayat-ayat tu..

Ciri keenam

Time hari raya jerk....Dia salam kat aku erat-erat...sambil cium di tangan aku sambil menangis.. "maafkan saya bang selama saya jadi isteri abang...saya berjanji saya akan jadi isteri yang paling baik untuk abang"....lalu aku pun turut mengeluarkan air mata...nguweekkkkk...sebenarnya aku lemah pada air mata wanita...memang tak boleh tengok perempuan nangis..sememangnya aku gelabah..kih3

Ciri ketujuh

Suka menolong aku tanam sayur...gosokkan baju...betulkan tie...masak sarapan pagi yg tidak menggemokkan..dan salam tangan aku bila aku nak pegi kerja..

Gambar yang aku tak Hias pown..

Ciri kelapan

Adalah isteri yang paling solehah...tutup aurat..pakai minyak wangi..suka senyum...dan sentiasa beribadat kepada Allah...dan juga saling ingat dan nasihat-menasihati sesamai suami isteri..




10 comments:

  1. citarasa ko mmg terbaiklah jal~~ tapi ingat, adakah kau layak utk mendpt isteri spt itu~~?
    renung2kan~

    ReplyDelete
  2. shaz..tersenyum saya membaca ciri2nya :)

    sayalah tu, semua ciri ada,kahkahkahkah..gurau je k. Amin..mudah2an dapatlah ya..sblm dapat tu, ce tanya, apa ciri2 lelaki idaman para wanita solehah,keh3.

    Salam kenal ;)!

    ReplyDelete
  3. Tyntha: haha..bagoslah kalau mcm tu...boleh jadi isteri aku lepas ni..hehe gurau2

    ReplyDelete
  4. terblog: yer...aku pown harap mcm tu jugakk bro..

    ReplyDelete
  5. afiq:pak cik?? mcm mudA JERK...apsal panggil pak cik plak..hehe

    ReplyDelete
  6. kalaulah husben sy juga boley berfikir begini.. xdelah saya wordless wednesday =P

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...