Thursday, June 23, 2011

My friend is SAKA (episod 1)

Kisah ini cuma rekaan semata-mata,tiada mengena yg hidup mahupun yang sudah meninggal dunia..


Nama aku Salmah,aku tinggal di Muar,Johor...Baru-baru ni aku mendapat Keputusan yang baik dalam SPM,lalu aku dibawa ke sebuah Kolej Di Kelantan...


Aku seorang yang penakut dan seorang yang pemalu,sampai nak masuk asrama pun mak aku yang temankan,Asrama aku adalah asrama yang paling seram yg pernah aku tengok selama ni...bangunan yang lama,,buruk..hodoh dan hina..
Dengan nasihat dari kedua ibu bapaku...aku berasa semangat membara seprti gunung berapi yang menyala...untuk teruskan hidup di asrama tersebut demi menuntut ilmu..

Aduhaiii,...malang sungguh aku dapat Asrama yang seram macam ni....sambil melangkah kebilik aku pada no13...Aku tertanya-tanya pada kepala otak ku ini....Adakah Room Mate aku ni seorang yang baik hati,...ataupun seorang yang jahat....aduhhh...baik aku tak fikir macam-macam..memeningkan aku jerk nanti..

Di masa aku sampai bilik....bilik itu masih kosong...tiada orang...cuma katil dan almari bersertakan meja sahaja yg ada kat situ...

"heishhhh manalah room mate aku ni...dah lah aku ni penakut...sorang-sorang jerk dalam bilik ni..

Tunggu punya menunggu...tiba-tiba ada orang ketuk pintu kat bilik aku...itu mesti room mate aku...ermmm... baik aku buat-buat muka ganas...nanti tak panyah lah dia nak buli aku kerw aper kerw...
Apabila aku bukak pintu....

"Assalamualaikum"
kata wanita room mate aku tu..

Aku apa lagi....terkasima dan terkejutnya aku melihat gadis itu....dengan mulut gincu hitamnya...mata bercelak sehitam-hitam taik lalat..Aku yang terkejut berok,...aku ingat hantu,tapi tadi bagi salam kat aku...baru hati aku lega..manusia rupanya..


Malam sudah menjelma..

Aku masih tidak berkenalan dengan dia lagi.....lama kelamaan...aku memberanikan diri aku bersuara,
"hai awak...nama awak apa??,tinggal kat nerr,ambil bidang apa,bla..bla"tanya aku..

"eh, baru sekarang kau nak hai-hai dengan aku...tadi kau senyap jerk...apa-apalah....nama aku Lonong,tinggal kat Sabah,ambil bidang Seni..bla..bla"

Pada masa itu kami berbual panjang macam adik beradik,baru aku tahu dia sungguh peramah dan baik hati orangnya...cuma cara fizikalnya sahaja pelik sikit.....lepas lama berbual kami pown tidooo...

Jam 3.00 pagi,..."Alamak...apsal lahh aku tak boleh tidur ni...besok first time aku masuk kuliah..."
dengan tidak kene mengena..aku pown tertoleh kat Lonong kawan aku tu...

AstaufirullahAlazim......A..ak...aku nampak dia tengah terapung-apung di katil...Rambutnya lurus tadi...tiba-tiba kusut masai...kuku dia panjang....
"apa sudah Jadi pada Lonong....oh tidak.....gerunnya aku.....sampai menggigil satu badan".. lalu aku tidak tahan,Aku terkencing di katil aku kerana terlalu takut..



Bersambung.....






7 comments:

  1. Best lahh citer ni...tak sabar nak tunggu episod seterusnya...i follow this blog...

    ReplyDelete
  2. best r...citer nie..pandai ko reka...aq bce pon seram....

    ReplyDelete
  3. x sabo nak tunggu episod yg coming soon...

    ReplyDelete
  4. wah , best laa crite nih :)
    tak sabarsabar nk tunggu sambungan yg lain :)

    ReplyDelete
  5. waa!!dah la nak balik kamsis x lama ag..addooiii!!

    ReplyDelete
  6. ermmm...sabo2....cerita sambungannya....nnati..mggu depan

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...