Saturday, January 8, 2011

Puisi




saya join cintest penulis senja ni sebab saya sukakan puisi-puisi yang sangat sempurna,puisi melayu....saya sokong orang yang memperjuangkan puisi melayu...
Jadi saya nak kongsi kan 1 karya hasil dari saya iaitu SHAZRIZAL SHAHMY...
Kalau nak join
 klik sini



SELAMAT TINGGAL SAYANG




Dalam larutan cinta tidak ku gusar pedihnya,
Menghengpas manisnya tidak terkira,
kau ucap selamat tinggal kepadaku,
Membuatkan ku terkaku jiwaku ragu....


Dan pabila kau resah oh sayangku...
ku jadikan intan itu permata biru,
Dan pabila kau gembira,
ku jadikan cinta itu satu fenomena...


Dalam waktu yang terus mendampingi ini,
ku rasakan deria sentuhan mu bak embun yang jatuh ketanganku,
Janganlah,kau ucap selamat tinggal sayang,
kernaku lidahku kelu tanpamu..


Pulanglah kesini jantung jiwaku,
jangan kau ucap jarum yg hangat itu,
Demi percintaan sugunung impian,
Yang kau tuliskan di reaksi mataku...


Tidak ku sangka kau ucapkan bicara itu,
air mataku jadi sehangat api,
kau robek hati dan sistemku,..
Dan kau ucap SELAMAT TINGGAL SAYANG...


Penipuanmu jadikanku kesensaraan yang mendalam,
kesedihanku jadikanku fotografi kemurungan,
Jiwaku seorang pencinta sejati yang kau bina,
tetapi cinta cara kau mendusta 




hasil dari tanganku....SHAZRIZAL SHAHMY











2 comments:

  1. oittttttttttt ko tepek banner abg kat mane erk .. huhuhuhu ape daaaa

    ReplyDelete

Rajin-rajinlah komen yerr

Kecomelan anda terserlah kalau anda klik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...